torsdag 9. desember 2010

Forkjølet

Stakkar Azarel har blitt forkjølet. :-(
Det startet på tirsdag da han begynte å snøfte og nyse unormalt mye, og han fortsatte med snøfting og nysing i går også. Han har vært i fin form ellers, men ut i fra symptomene og det jeg har lest så mistenker jeg at det kan være kennelhoste. :-/
I dag er det mindre nysing, men nå er han litt slapp og jeg tror han har litt feber.
Har bare blitt korte turer ut og mest mulig ro de siste dagene. 

På tirsdagskvelden lå han i sengen sin og når han fikk et snøfteanfall så gjemte han hodet under labben, og så kikket han forsiktig opp på meg, nesten som om han prøvde å si at "mamsen, det er ikke noe gøy å være syk." Utrolig søt der han lå da. <3
Men det er ikke noe gøy når øyenstenen blir syk og jeg håper det går fort over igjen.

1 kommentar:

  1. Uff da - håper han snart er på bedringens vei. Høres litt ut som Cora i fjor høst. Da begynte hun med voldsom snøfting og snufsing hver gang vi gikk ut - og etter et par dager begynte hun inne også - og hostet og snuen rant etter en dag med det ville hun bare sove og var virkelig slapp. Det varte vel ei lita uke, men jeg fikk beskje om at hunden min kunne være smittsom i ei uke etter at smpotmene avtok, så det ble ikke så mye sosialisering i den tiden. Kennelhoste er visst så som for oss mennesker - noen har snue og litt feber i noen dager, andre får influensa og blir helt slått ut - men trøsten er jo at det går rask over for "tøffe" gutter (og jenter) :)

    SvarSlett