torsdag 24. juni 2010

En liten "åpenbaring"

Vi har en kunde i butikken som har en stor hvit gjeterhund. Azarel liker absolutt ikke denne hunden. Det er litt som med oss mennesker; man kan ikke like alle. Det vil alltid være et og annet individ man ikke liker/ikke går overens med. Jeg trodde det var slik med Azarel og denne gjeterhunden, men nå er jeg ikke helt sikker...
I går kveld var vi ute og ruslet en tur og vi møtte på en annen stor hvit hund. Og Azarel viste tydelig at "denne karen liker jeg ikke." Så slo det meg... Innimellom får man høre om en og annen liten/middels hund som ikke liker stor mørke hunder. Vel, jeg tror Azarel ikke liker store hvite hunder. Og det kan ha sammenheng med at han ble angrepet "uten grunn" av en lys/hvit golden retriever for lenge siden.
Så det var min lille "åpenbaring" i går kveld. Utrolig hvor mye man kan lære av disse dyrene hvis man bare tar seg tid til å prøve å finne en sammenheng. ;-)

Ellers så har Azarel fått en ny leke, en Skinneeez:
Og det ser ut som den omtrent er tidenes kuleste leke! :-)
Plysj-dyr uten fyll med pipelyd i hodet og halen. Han har holdt på med den i flere timer uten å ødelegge den, og så slipper jeg at han gnager hull og drar fyllet ut over hele huset. ;-)
Så foreløpig konklusjon er at Skinneeez anbefales absolutt!
Kjøpe Skinneeez? Se: http://www.lpetdesign.no/default.pl?showPage=221

3 kommentarer:

  1. Jeg kjøpte og en sånn i dag, en brun en - tenkte den skulle komme fram når frøkna er kommet seg på beina igjen :)Godt å høre at den tåler Pinscher lek for det har vært problemet med andre tøyleker her i huset.

    SvarSlett
  2. Azarel har det med å gnage hull i alle kosedyr og dra ut alt fyllet... :-/
    Men her er det ikke fyll, bare morsomme pipelyder i hver ende. Og det ser ut som den tåler både tyging og drakamp. Genialt! :-)

    Håper det gåår bra med lille tuppa deres og at hun kommer seg fort. God bedring. :-)

    SvarSlett
  3. mamma vegas är en stor antagonist nät det kommer till boxer - speciellt tigrerade ...

    Heather sa hon fått det efter ett påhopp - som inte var så trevligt - i ringen ...
    så visst kan de vara kopplat till en otrevlig erfarenhet, som troligtvis lett till ett inlärt beteende. Vit, stor hund = markera att jag är farlig

    Kram till er båda

    SvarSlett