søndag 29. juli 2012

På tide med litt oppdaringer kanskje...

Her har det skjedd MYE siden sist!
Men sånn går det når man ikke oppdaterer på flere måneder... Så da får jeg vel starte med begynnelsen:

Den 16.mars (på busdagen min) dro jeg til Sverige for å hente hjem pinschergutt nr.2, lille Kharon fra Hickson kennel.
Turen nedover gikk helt fint. Fløy fra Østersund til Gøteborg, med mellomlanding i Stockholm.
Vel fremme på flyplassen i Gøteborg kom Joanna og møtte meg med Kharon og søster Kornelia. Herremin, så skjønne! <3
Så måtte jeg og Kharon vente noen timer før flyet tilbake skulle gå. Ny mellomlanding i Stockholm for å bytte fly, og her startet problemene...

Flyet var forsinket. Først en time, så nye timer, før det til slutt ble kansellert. Jeg var omtent helt på gråten, siden jeg hadde en liten valp i bagasjen og Azarel og mamma satt i Østersund og ventet på oss...
Vi ventet i mange timer på flyplassen før vi ble sendt i buss til nærmeste hotell. Enda flere timer med venting før vi omsider fikk et rom for natten. Sov vel i omtrent 3 timer før vi måtte stå opp. Vi ble hentet på hotellet og kjørt til flyplassen hvor vi skulle få informasjon om når flyet skulle gå. Enda flere timer med venting, og veldig lite informasjon...
Før det omsider ble klart at det kom ikke til å gå noe fly! Vi skulle bli sendt i buss fra Stockholm til Østersund!!!

7 timers busstur (heldigvis med et innlagt stopp), før vi var fremme i Østersund. Mamma kom å hentet oss, og så ble det enda noen timer i bil før vi var hjemme.
Må innrømme at da var jeg rimelig sliten!
Men flinke lille Kharon tok hele oppstyret med knusende ro! :-)
Han var så flink! Hilste på folk på flyplassene, og han sov omtent hele den lange bussturen (og bilturen) hjem. :-)

Kharon sover på bussen

Azarel har også vært kjempeflink storebror hele veien. Han passer på Kharon når vi er ute, og når vi er inne får Kharon gjøre omtrent som han vil. Azarel er, i mine øyne, alt for tålmodig. Han kan si fra hvis Kharon blir for innpåsliten, men jeg synes Azarel sier fra alt for lite. Verdens beste, mest tålmodige storebror! <3

Time-out i sofaen, på besøk hos mamma

Gutta deler seng <3

Ellers så har Kharon ikke hatt noen reaksjon på 12-ukers vaksinen, men han måtte en tur til veterinæren for å trekke en hjørnetann som ikke ville falle ut. Han han også litt overbitt, men det ser ut som det retter på seg etter hvert som han vokser (krysser fingrene for at det blir helt bra).

Han har også hatt sin debut i utstillingsringen. Først med valpeshow på Fannrem hvor han ble BIR-valp, og så på Pinscherklubbens spesialutstilling hvor han ble BIR-valp og BIS 2-valp!
Mye hopp og sprett i ringen. Man har da aldeles ikke tid til å stå stille! Men alt i alt synes jeg han har vært veldig flink, og jeg ble superstolt (og overrasket) over at det gikk så bra på spesialen! :-D

Kharon med alle premiene fra spesialen

Vi har også vært et par turer på hytta i løpet av våren og det synes begge gutta er stor stas! Der får de løpe fritt på svabergene, og utforske på i fjæra og i skogen.

Azarel deltok også på NKK Trondheim, hvor han ble 3.BHK med CK. Flinkisen min! :-)
Ettersom NKK har begynt med valpeshow på enkelte utstillinger så hadde jeg tenkt å melde på Kharon også. Men NKK har bare valpeklasse 6-9mnd, så da var ikke Kharon gammel nok enda.
Men det kommer flere anledninger.

Neste helg går turen til Svenstavik i Sverige, hvor det er dobbelutstilling (både SKK og SSPK).
Begge gutta er påmeldt, men det er vel heller tvilsomt om Azarel kan stille...

For ca 2,5 uker siden så oppdaget jeg at Azarel hadde en merkelig bøy på halen. Ringte veterinæren, fikk time hvor det ble tatt røntgen og det ble avdekket at Azarel har brudd i halen. :-( Stakkar lille gullet mitt. <3
Så de siste ukene har vi vært hos veterinæren annenhver dag for laserbehandling av halen. Ganske dyrt, siden det ikke blir dekket av forsikringen. Men hvis halen blir helt bra så er det absolutt verdt det! :-)
Så Azarel går nå rundt med skinne og bandsje på halen. Skal tilbake til veterinæren i morgen for ny behandling og nye røntgen-bilder. Så får vi se da, om det virker så bra som vi håper.
Men jeg har ingen forhåpninger om at bandasjen forsvinner før helgen, så isåfall blir det bare Kharon som stilles og Azarel blir med som "støttekontak." Hehe.
Regner med vi får en fin tur uansett. Vi gleder oss :-)

Kosestund <3




1 kommentar:

  1. Så utrolig fine gutter du har! Søte, lille Kharon er jammen heldig som har en så snill og tolmodig storebror :) Det blir spennende å følge dere etterhvert som minstemann vokser opp, jeg tenker jo selv å utvide familien med nok en pinschergutt etterhvert. Spent på hvordan det blir.

    Masse god bedring til Azarel med halen sin, krysser fingrene for at han blir helt bra igjen! :) Gratulerer også med flott utstillingsdebut på Kharon!

    SvarSlett