søndag 24. januar 2010

Ut på tur

Søndag = fridag. Så i dag har jeg og Azarel vært ute på tur. Vi ruslet langs Ladestien og var ute i nesten to timer. Kjempekoselig.
Vi møtte også endel hunder, og Azarel var superflik! :-)
Først møtte vi en fransk bulldogg hanne på samme alder som Azarel. Bulldoggen var løs og Azarel var i bånd, men han var så flink at jeg koblet av båndet. Så fikk de leke litt før vi ruslet videre. Mens Azarel og bulldoggen lekte kom det noen andre turgåere forbi. Azarel var på vei bort for å hilse på dem, men bråsnudde og kom tilbake med en gang jeg ropte på ham. Flinkisen! :-)
Så møtte vi et par hannhunder som vi ikke fikk hilse på. Den ene (en yorkshire terrier) var visst aggressiv mot andre hunder, og den andre (en border collie) var bare overivrig og kunne bli litt voldsom. Jaja... Kan ikke hilse på alle.
Og så møtte vi tre tisper på en gang. Så ut som Azarel storkoste seg da, og han hadde absolutt ikke lyst til å gå videre. Hehe.
Men alle vi har stoppet og pratet med har kommentert hvor fin han er. Hihi. Det synes jeg også, selv om jeg kanskje ikke er helt objektiv... ;-) Men det er jo veldig hyggelig å få høre det av andre også da.

Mot slutten av turen, ca. 10min før vi kom hjem, klarte selvfølgelig Azarel å tygge i seg et eller annet. Jeg rakk ikke å se hva det var før han svelget det, men det så ut som det var noe relativt stort...
Så da var det rett hjem å få stappet i gutten salt for å få ham til å kaste opp. Det funket ikke... Vet ikke hvor mye salt jeg kan gi ham, men da vi begynte å nærme oss 3-4ts uten noen som helst reaksjon så torde jeg ikke å gi ham noe mer. Må fohøre meg litt om hvor mye jeg kan gi i tilfelle det skulle skje igjen. Det er vel ikke usannsynlig med lille slukhalsen...
Så da fikk han et glass med asparges istedenfor, og han skal få mer asparges i morgen. Håper hva-det-nå-enn-var kommer ut igjen på naturlig vis. Han virker ihvertfall ikke påvirket av det, men skal nok følge med litt ekstra de nærmeste dagene.

Og så har jeg omsider fått oppdatert galleriet med bilder fra desember. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar